SHOUT OUT LOUD!


Thursday, May 21, 2009

Meet the people..........

Jumaat 22 Mei 09
3.00 p.m Pejabat Belia Daerah S.P.S P.Pinang (Jawi)

Sebelum berita lanjut, ingin dirakamkan sumbangan yang telah diterima oleh pihak Acson. Dari saudara Shidi selaku agen tarik aircond...........sebahagian dari sumbangan telah selamat di terima. Hadiah utama dari Acson??? Tunggguuuuuu...............

Di pengerusikan oleh Pegarah Belia Daerah....kami dimaklumkan dengan sambutan Bulan Kesihatan Kebangsaan akan dilancarkan di Negeri Sembilan pada 20 June 2009. Kemudiannya akan bergerak ke P.Pinang (negeri kedua) pada 21 june 2009.
GG dimaklumkan acara pada 21 June yang bakal berlangsung bersebelahan tapak perlepasan NTMTBA09 akan bermula seawal 6.30 pagi dengan senaman tai chi, di ikuti oleh senaman bersama pemimpin rakyat......dan banyak lagi acara sampingan lain seperti pemeriksaan kesihatn percuma, pertandingan lompat tali, larian merentas desa 5km. Berbasikal 5 km dan lain-lain.
Di mudahan cerita, pada peserta NTMTBAo9 yang bertandang bersama anggota keluarga.....ada banyak lagi acara sampingan yang boleh di ikuti dan di sertai.
Wakil2 jabatan kerajaan dan NGO juga turut sama diberikan taklimat program......Insya allah 2 minggu menjelang 21 June ; butiran lengkap program akan GG siarkan..
Pak Brahim selaku Naib Presiden Persatuan Berbasikal Negeri P.Pinang bakal menyediakan trek sepanjang 5km buat hari tersebut sebagai acara sampingan. Anak2 atau murid2 sekolah yang berbasikal pasti tak kan lepas peluang nie.


Perlu di nyatakan juga disini........tiada kerjasama secara langsung dengan pihak belia dalam penganjuran NTMTBA'o9. Cuma sekadar makluman kepada pihak/ajensi yang terlibat tentang aktiviti yang bakal berlangsung pada hari tersebut.

No comments: