SHOUT OUT LOUD!


Sunday, October 12, 2008

Plan B Langkap Here I Come, I Pedal, I Conquer

Setelah tinjauan di buat di Track Junjug bagi Plan A dibuat , hasilnya tiada diantara aku ngan Najib sanggup lead track tersebut. Harap2 ada yang berpengalaman di antara kita sanggup untuk lead track tersebut kelak sebabnya laluan track tersebut memang mengasyikkan melalui denai2 sempit. Kalau nak lead ngan Motosikal tak payah susah2 aku sanggup.....

Ok! Track hari ni dikenali ngan nama Bukit Langkap. Seperti biasa Mat Noq (penghulu), Sharul, Wari dan Zainal mesti ada. Aku ,Najib, Maskut, Shidi, Cikgu Hadi, Abg Mat , Shahrin , Mie(Scott) dan Azam ikut serta. (Mie dan Azam aku baru kenal. Mie aku confirm ingat namanya betul.....Azam??? Harap2 betul lah tu....kalu silap maaf yek!)

Journey begins pukul 9.00 pagi .
Berlepas dari Restoran Bunga Kertas berhampiran Maktab Tunku Bainun.....Memang thrill dan best track nih.
Rider2 otai naik basikal dari rumah jer..... paling saspek-Shidi! dari Permatang Pasir.....
Kawan2 anak beranak nih tak sempat berkenalan ........si ayahnya jatuh basikal.



Shahrin bawak bouncer......kikikih! Jangan marah a'.
Shidi sempat tegur.....phyezarl kalau tak pasai SID tak sampai lagi nih!......kukikuikui! Mesti sampai punya moral dah up sikit......kikikih!
Anjing yang dah tak kisah akan kedatangan orang asing d banglo tinggalan tuannya di pucak bukit yang pertama.
Pergh!!! Orang yang pertama kali sampai macam aku nih memang teruja sangat dengan pemandangan di sekitarnya.
Jangan alihkan monitor anda! gambau nie memang di ambil cam gitu.....kesilapan teknikal......kikikikih! bawak bergurau.....


Rajin betul puak2 nih guna tanah bercucuk tanam.....Dari sini kita dapat lihat tempat dimana kereta kita di letakkan sebentar tadi.
Di puncak kedua....dimana segala pendakian yang mencengkam jiwa dan raga berakhir.....
Fuhhhh!! tarik nafas......................hembus.
Untuk beginner memang sesuai layan kata Mat Noq. Nak best lagi kita p sambung Tok Kun. Tu dia aiihhhh...
Baru perasan betapa Giantnya aku.....kikikikih!



Air Tasek Empangan Mengkuang yang menghijau
Dah sampai best......turun lagi best.......Kulit bagai disiat siat ngan lalang yang tebal............Sorry kawan2 tak teringat dah aku ngan kerja nangkap gambar.....bila dah dekat nak sampai baru tersedar.......seronok punya pasal. Pada kawan2 yang ada gambar untuk diuploadkan hantar pada saya OK?

Bertolak dari stesen minyak Shell di tepi hentian Butterworth Kulim Ekspress.




Geng nih tak pueh hati lagi........nak p Tokkun sambung.




pada kawan kawan yang tercari cari gambaran awal track Bukit Mertajam cuba layari alamat nih http://picasaweb.google.com/bmmountaincross/ClearingTrail#

No comments: