SHOUT OUT LOUD!


Saturday, December 13, 2008

Shidi Junjung Visits

Hingga ke hari nie 19/12 post nie tak keluar lagi. Mesti Shidi dok tertunggu tunggu nih. Kena pulak ride nie memang ride special request dia sbab tak penah sampai lagi.......kikikih! Dari cerita umah kenduri najeeb then dia p K.L dah sampai umah pun crita nih masih dalam draft box. (Sorry a' Shidi minggu nih cam kata Cikgu Hadi-suma sibuk!) Apapun ride kali nie aku pahatkan nama Shidi....

Pagi nie Shahrul yang kan bertolak ke Lumut tgh hari nanti pun ikut joint. cam iasa Shamito pun ada. Zahari , Azam , Abg Mat 300 , Warray n Son pun ikut skali. Pengalaman tailing kereta2 pengangkut basikal nih memang sero nok. Terkadang rasa cam ada kat tempat lain......teringat p Thomson trail dll.
Aktiviti sihat cam nie memang seronok.........tak sabar jerr tunggu Sabtu n Ahad.
Kengkawan yang tak dapat ikut pun tak pernah lupakan kawan2 yang ride. Ada saja deringan telipon dari kawan2 yang akan bertanya khabar dan bergurau lebih kurang memberi semangat. Kadang2 rasanya kawan2 inilah yang lebih rapat.....
Tok Mulu call pun tak terjawab dek aku...penat dok ikut kengkawan lain. Terasa KOMAN sikit pun ada arini. Shidi 1st time sampai pun dah kering ketiak.....Aku tempat biasak la kalu takda teman2 dari Simpang Ampat nih....kikikih! Nie mesti makan bayak daging korban....Tak dapat dinafi , memang makanan tak control langsung di musim raya n kenduri nih....Lemak memang jadi pojaan.
Kata tadi nak mandi Shidi!!!
Warray n sons patah balik semula bila sampai di top peak tadi......Tinggai kat bawah nie suma yang kuat2 saja belaka.....Aku? Biasak la ....kena ada sama untuk rakamkam saat2 cenggini (khas buat shidi) kikikih!!!!!!
Pakat plan untuk besok-kenduri umah Jeeb.
Shamito tumpang aku gi Jeeb esok!
Jamis nih dah nampak eksklusif cam BMW.
Shamito nampak bulat lagi ker atau aku? semuanya terjawab esok.....hahahahah!
Barisan hadapan Mountain Pedal'ars.
Pelapis jockey.....
La!!! Air terjun tiba2 kering !!!! Betui Shidi masa hang tak ikut dulu air kat sini membuak buak.....kikikih!
Up for SALE? Nope!
Helang nih kan berteman nanti........Sheme color body pun hampir sama....jeng1 jeng! jeng! nantikan kemunculannya.
Pasal helang nih la buat kawan kita tidur tak lena........
Climb balik.....kena tinggai lagi aku! Abg Mat sabar jer temankan aku.....Kami sampai semula d starting point kengkawan2 lain sedang recharge...
Shamito dah tambat kuda liar dia kat kreta....Tak nak kasik mandi arini.....Tak mo tunjuk skill kat shidi nunggang dalam air sama....kikikih!!
Tetiba kawan kita terkezut....angkat kaki.....Ada Scorpion! Bukan yang" Wind of Change" tuh!
Ni ha! Kena tangkap dek aku n berposing! tau dia orang nak amik gambar......
Saja ja di wat gempar kat Shidi .......Catch n release beb!
Zahari load semula Scott kesayangan nya.......Scott beliau n Specialized is up for grabs! Call him 4 more details.....
Terhantuk pulak basikal aku kat keta dia....Nasib baik jer rubber mark kalu tak mesti Shidi taknak cakap kat aku dah lepaih nih......kikikih!
Ada 3 kenduri nak pi lepaih nih...........Fuhhh!! Semangat cam nih la patut ada pada semua (aku pun sama la tu). Teman aku masa climb waktu pergi tadi.....Balik Abg Mat escourt.
Shidi........tayang trek tek tek (pinjam kata2 Warray kat Tok Mulu)
Salam Bro! Kenduri ....kenduri.......dan lagi kenduri........dah 11.30 dah nie.......HABISS!!!!!!!!!!!!

No comments: