SHOUT OUT LOUD!


Sunday, January 11, 2009

Unforgiving 300!

Pagi Ahad nie begitu terasa kehilangan Bro Maskud. beliau yang TAK PERNAH tolak join every ride yang Mountain Pedal'ars arrange tetiba MENYENTAP sepi.......Sehingga post nih di tulis beliau dah kembali O.K dan bersedia bagi apa jua tujuan. Namun, buat members of Mountain Pedal'ars; ketiadaanya sikit sebanyak membuat pedal'ars berasa berkecamuk - entah apa la agaknya tersimpan dalam hati dia........nak tambah lagi satu kot! (kengkawan buat gurau)hehehehe!

Apa pun sejumlah 11 riders berjaya dikumpul Tok Mulu. Terlepas ride kelmarin di Junjung, arini perasaan nak kayuh tu makin jadi jadi. Tumpang tok mulu ke destinasi > Bukit 300 kaki , 3 km dari Sg Duri, S.P.S P.Pinang.

Tok Mulu, Rosli, Chak'un, Nazri a.k.acAtan, Wadi, aku (phyezarl), Warray,Peet, Shamito, Cikgu Hadi, Shahrul


Pukul 8.40 pagi baru kick off........

Jersey pekung di dada (3 zip depan) jadi pilihan untuk ride hari nih....setelah di introduce oleh Shamito. Banyak gunanya baju nih.....boleh adjust *****.

Everythin goes really smooth.......pasal ikut member2 yang dah kuat dah ..... Bunyik2 kelin (crank) botol pun dah tak jadi halangan lagi dah. Boleh jer dok kat depan.

Kami tak tinggai kawan..........

Buat post mortem pasal ketak hadiran Bro Maskud....

RD sangkut2 si Rosli tak jadikan satu masaalah untuk dia habiskan track.

Shamito! Awat?


Dalam perjalanan balik, DH ada satu moto pintas aku.......'Lu punya member jatuh sana!' Dalam dok beringat dan berjaga waktu DH bersama TokMulu dan Nazri (first timer 300). Tok Mulu kena attack dek lebah di b**t*t. Terkejut; terlepas handlebar dari genggaman.

Tu dia! Penangan ride d Bukit 300 kaki nih! nasib baik pakai helmet.

Nasib baik, ada lagi members yang masih pegang petua orang lama lama. Sapa tahu isi batang keladi boleh buat pendarahan cepat berhenti? Mujur Chak'un prihatin....

Luka d badan nampak d mata,
Luka d hati sapa yang tahu,
Luka d kepala nampak d helmet,
Helmet pecah kena beli baru.....

Adat berbasikal.....biar tuan meraung! Basikal meraung jangan......pantang ada bunyik yang tak best dengar jerr. Pop lock pada fork tak boleh lock out.......aduh!!!

Pada members baru, PekNga tak boleh tak cuba......kena torai jugak!

Nazri sponsor! Yam Seng!!!!



Plan ukur jalan di Bukit 300 untuk tujuan jamboree terpaksa di tangguhkan dek kecederaan Tok Mulu.....Insya Allah kita arrange lain kali.......Adios!

No comments: