SHOUT OUT LOUD!


Monday, March 15, 2010

RUN10 -GONE IN 60 SEC

AHAD 14 MAC. 2010
RUN 10 (RIDE UP NORTH)......... another standard has been made/set for any other organizer who want to make jamboree in year 2010. Well done for the team. Good preparation with good result too.
Bagi aku yang membuka lembaran 2010 dengan menyertai kayuhan RUN10 , jamboree ini dilihat sebagai kayu ukur atau penanda aras penganjuran terbaik pada skala besar 1400 penyertaan. Trek laluan XC yang serba serbi ada dan besederhana............bukan maksud aku ala kadar. Tapi ianya lebih dari itu ..... tak la azab sangat dan tak la santai sangat.......Cukup serba serbi. Mewah dengan hospitality....makan la banyak mana pun. Cam tu gak ngan minum.
Coolest jersey for 2010 so far...........nak apa lagi??
Pagi tu suasana meriah, DJ bijak menyusun kata. Lensa N95 galak mengambil gambar teman2 yang ada.........Ada yang dah lama tak berjumpa. program semuanya lancar dan tersusun on schedule.......tepat masa......GERAK!
Kayuhan pagi nie memang seronok ....bertali arus dengan manusia dan basikal.Pintas memintas pun lancar..........Aku dikejutkan dengan satu objek silver yang jatuh bila sprint menghampiri jalan raya. Aduh! Abih dah kamera aku .......telah aku waktu tu. Turun dari beskal terus aku p selongkar semak bersebelah parit di tepi jalan. Saat tu aku pasrah bila benda yang aku cari tu tak jumpa. Aku kembali ke tempat basikal aku direbahkan. Peet memintas....."Buat apa woi? "
Bila aku check semula beg yang terikal kat handlebar aku perasan yang n95 aku masih kat situ.Pelik? Benda apa yang aku nampak tadi?
Cut in short n95 aku masih intact sehinggalah aku habiskan kayuhan dan menunggu cabutan "lucky draw". Exited pun ada bila no 1163 aku dipanggil.......Dapat la jugak pump,inner tube 2ngan hand sock buat ubat. Alhamdulillah.
Yang tak berapa nak bestnya pulak.......lepas cabutan bertuah selesai dan aku gerak ke van zahari untuk loading beskal ...... baru tersedar n95 aku yang aku sangkakan ada ngan zahari waktu dok tengok2 gambar tadi rupanya takda ngan dia dan aku.
Less then a minute........Helmi, Yusri dan Zahari try call number phone aku. HP dah tak aktif......huhuhu! by baby bye bye....Gone baby gone by..........Goodbye!
Arakian complete lah sudah cerita aku dan explaination aku pada rakan2 yang sejak pagi lagi tu tersenyum untuk aku muatkan gambar2 mereka di blog ini. Buat rakan2 semua Zuraidy. Jo, Peet, haikal, Art, Don, Bidi, helmi, Yus, Nazri, Azhari, Warray n Jr, Ustaz, Sham Taiping..........(ada sapa - sapa lagi aku tinggai). SORRY!
Buat Pon HawkMTB, terima kasih ngan photo yang ada buat aku abadikan di GG dan kisah RUN10.
Tahniah buat semua yang mengabihkan kayuhan dan dianugerahkan pingat emas. RUN10 TETAP best walau kedengaran dari ChanNXT di penghujung program yang mungkin tidak lagi dianjurkan sedemikian rupa pada tahun hadapan, kami di GG berharap ianya akan diadakan jugak untuk RUN11....heheheheh!

1 comment:

Long Mie said...

Jika ada saranan penambahbaikan utk next RUN, amat dialu-alukan.