SHOUT OUT LOUD!


Wednesday, November 5, 2008

Junjung Waterfall Revisited

Hari nie bermula satu lagi santai ride ke Air Putih, Junjung Waterfalls. Dari umah and returned boleh dapat dalam 16km melalui kebun2 buah dan perkampungan Melayu. Syukur tinggal berdekatan area Simpang Ampat Tasek nih......masih perlahan pembangunannya dan suasananya kena ngan jiwa aku.....
Ride hari nie cuma berdua. maskud bagi chance aku bawak orang umah try basikal baru dia. Track 1 hari nie- Junjung. Success!!!!

Fora a first timer, average speed 13.9 km/h kira ok la tu.....Turun bukit 33.3 /hkm tak gayat pun aku bagi A la jugak.
Besok boleh bawak dia cuba Bukit Lengkok pulak.......
Antara tempat yang biasa kami kunjungi.....Tapi kali nie berbeza sebab berbasikal
Boleh tahan jugak climbing for a beginner. Instruction pasal gear shift dan selection senag ajar dan senag paham.
Teringat aku ngan Zuraidy naik Bukit nie dulu....punya dok "rengkuh' (TEKAN).
As woman, depa nya kedrat lain, slow pace but maintain constant.....Tu yang aku impress! tak caya tengok diaorang menyapu sampah. Nampak relaks jerr...
Dia sendiri pun tak caya .....lepas pintas satu apek single speed naik bukit.
Bukit Lengkok dan Kulim menanti lepas nih......
Seatpost rendah , tapi dah comfort katanya.
Penunggu setia di kawasan air terjun nih......Petang2 dalam pukul 6.40 akan ada satu pakcik yang jaga kawasan nih akan bawak dekat sekilo ikan bagi makan kat kucin2 terbiar di sini. Moga Allah murahkan rezeki pakcik tu.
Hairan aku! Macammana la orang bleh terpikir nak buang kucing kat sini. Nak harapkan pengunjung yang bagi makan.....kebuloq gamaknya...
Bagi yang dah sampai kat sini tak sah rasanya kalu tak amik gambar kat notie board nih....Nak tau apa yang tertulis??? Kena mai baca sendiri ngan muhrimnya.....kikikih!!

Ada 4 trail lagi tersedia untuk ladies and beginner di sini .......So any lady / woman bikers out there interested? Well come on in.

No comments: