SHOUT OUT LOUD!


Sunday, November 9, 2008

BM XC...... Kick off (Report I) Jamboree

Balik dari meraikan kawan2 amik lesen Tokkun terus ke Ktcycletron amik goodies. Penuh kedai ngan bikers yang dtg ollect goodies dan tak kurang jugak yang membuat persiapan terakhir before kick start tomorrow.

Ada yang beli tayar (konon tayar lama haus dan tak bagus-akula tu), beli pelaih ayaq (water bottle) nak wak masuk utan dan macam2 lagi. Tok Penghulu kami geleng kepala tengok gelagat anak buah.....
Ni dia trail sebenarnya. Yang setompok ari2 tu tanah tinggi/utan/offroad. Lelain tu on road....so make our decission here! heheh! sorry kalu bahasanya cam kasar.....Tapi pecayalah kat kawasan ar*2 tu lah bikers2 dok sumpah seranah.

Habis d KTcycletron; bersahur jam 2 di keai ikan bakar PERDA. Abg Jais dah penin nengok barang2 dan tanda rega d KT. Hilux dia aku aku kuda.....best wo! kena hnag geometry aku hilux tu....kikikih!

Hantar tayar kat Najib untuk replace tayar lama aku pukul 6.00 petang then fled off tengok BOND. James Bond tiket 11.20 mlm, sampai umah 2.30 pg ngan bini aku. Kesian dia asyik kena tinggal ujung minggu....

KEMERIAHAN BM XC BERMULA DI SINI
Sampai di start point 10 minit lgi pukul 8. Baru gabra! tayar tak cukup angin, off centre(gelong), helmet tak bawak dll lagi........Albert , Mat Noq, Halim dtg bertegur sapa pun dah tak sempat nak layan lagi....Mintak maaf la no. Syam , masih sabar menanti kami.......
Masuk Q, dah lambat, tapi nak dok depan....haru x2
Courtesy of Jamil-Bestkal Shop..
Entah macam mana ....tak berjanji......tapi baju color sama ngan Maskud..
Najib ngan knee pad dia dah start mengaum ngan telur ayam yang nak terbit......Cam orang mandi dah bila start pedalling......


Kat sini Q panjang, yang fled off p masuk jalan lain pun terlihat.......Tapi di sini beri bikers peluang berkenal kenal satu sama lain.....tak kurang jugak yang dok hamput penganjur.
We are bikers! Bikers Unite.....
Takda helmet! Marshal marah wo! kikikih!
Abg Maskud sedang mengukur ketingian altitud, amplitud ngan kemampuan diri......Najeeb....Hang kat mana?? Dok ram telur ka????? hahahahah!
Cehh!!!! Kalu aku pakai jersey cannondale aku tu tentu depa kata team aku yang menang...N0.2 nganNO.3 winner pakai jersey sama. kikikih!!!!
Sabar menanti walau peluh dah kering..............
Dari sini nampak syam dok kelui.......Takpa syam......ladybird!!!! Lady first.......bila nampak 2-3 maknya hampiri kami...
Laluan...mintak laluan

Ramai lagi yang kat blakang kami....ada yang sempat isap candu.......perasap! halau nyamuk agaknya...
Yang secara suka2 siram pokok pun ada.........penuh ngan mineral wat baja.....
Kat sini aku teserempak ngan satu biker lepas hajat......khinchin
Mari Tolak Basikal (MTB)
Puas melepak.....peluh pun dah kering .....Maskud (our iron man) make the move ngan new members Atan...
Najeeb mana Najeeb? Walau trail ni light and easy terserempak jugak kami ngan bikers yang tayarnya pancit (ada la 2-3) along the road. Ada yang patah balik.....tapi yang paling best aku nengok ada yang bersihkan RD ............Hmmmm!!

No comments: