SHOUT OUT LOUD!


Tuesday, October 13, 2009

BM Jamboree 09

BM Jamboree 09....Another chapter dalam catatan peribadi aku. Ini kali kedua joint buat tahun ke 2 berkayuh.

Jam 7.40 lagi 3G berkumpul di starting line.
Di tengah-tengah himpunan manusia di susuli dengan DJ cengil........Kami akur!

Gebu-gebu ja pagi nie......
Geng geng 3G yang kuat2 dah tak nampak kelibat.........

Berlatarbelakang Tasik mengkuang dan gerimis......pagi nih memang best!
Flag off kick start memang laju tiap2 rider...........Tapi kena ngan Bukit Langkap, mencarut pun mula.
Depan....Belakang semua Tolak......Sempat la jugak berborak borak ngan Tandop dan rakan2 lain.......KPLR09! KPLR09!
Jauh berkayuh sebelum jumpa check point 1 (Sticker 2)

Jumpa Lontruth ...sempat pau energy bar sikit........
Then Adiharriman..................
Lepas dapat sticker ketiga.....kebosanan mula melanda..........kaki tak abih2 ngan kejangnya.......Pastu kena pintas oleh rider-rider yang tiba2 muncul keluar dari lorong2dalam utan kelapa sawit terus buat moral down........Tak caya cuba tanya Zahari yang dok nangih dari tadi.......huhuhu! Rantai beskal aku dok belit crank!......Sama la kita!
Lepas tu kita ngumpat sapa ikut short cut........aku kata hang....hank kata aku.......sticker sama ja dapat.....AAAHHH!!! lantaklah.......
Tapi aku memang ejoy bila dapat jumpa semua kawan2 bloggers.......itu yang pasti!Oppss!!! satu lagi...aku bukan TokMulu hat Lontruth sebut............Aku hanya pembloggers.........Tiada pangkat , nama atau bini dua........
Tolakkkk!!!!! Awat bosan sangat tah????
Sorang demi sorang dok pintas aku yang terkapar betulkan urat........Sakit gila peha nih!
Ini member yang baru aku jumpa.......siap tolong spray ubat yang dia bawak pulak lepas Cream Panas yang aku sapu tak datang kan kesan......buat halau lalat ja!
Tetiba choih! Cikgu Hadi dengan beskal tanpa no plate.........Jan pun ada sama, siap bagi idea nak ilangkan chain suck(rantai belit).......ha gini caranya..............Tonyohkan biji kelapa sawit masak pada rantai dan cassette anda...walla! hasilnya? Menakjubkan...........

** TU la tengok orang redah parit ikut redah sama.........(Pengajaran)
Akhir laluan memang ngeri.............dengan akar kayu berselirat dan tebing curam........FuHHH!!! Mintak selamt sampai ja........Keluar dari utan masuk tar atas ban.......semuanya nampak kembali normal.......
Dibelakang aku ada ramai lagi yang menghambat...........
Dah pukul satu lebih baru sampai...........heheheh! Boleh agakla nombot berapa......
3G yang lain semua dah tiba.............Agaknya hari nie bukan hari buat aku....hihihi!
Bro Nazri..............Betui la anak aku dah amik PMR!!! Awet muda rupanya..........................
Dont worry dear..........some other time!
Mertua lalu pun tak nampak dah nie...........
Set set nie lagi awai........dah tukaq baju nak pi TESCO dah!
Amik benda makan serba dua pun dah tak leh nak telan...............letih gila!
The CHampion , Bidi pun tak berapa perform hari nie....Tapi lain la ceritanya....dia 3 kali tukar tayar ....aku 3 kali tukar body pun cam tu jugak......kuikuikui!
Jauh Wari merenung masa depan...............
Meloroih habih.........knee pad dah jadi stockin.
Tahniah la buat penganjur yang dapat buat event di kawasan nie.......Memang cantik!
Ha yang nie baru la TokMulu 3g........
Sapa dia?
Zuraidy Shamsudin

No comments: